Sportsudvalget

Profiler
File
Mads Møller
Senior formand
52 34 51 42
File
Leo Søndberg Thorsen
Ungdomsformand (U10-U18)
40 94 40 23
File
Andres Tuen Møller
Ungdomsformand HEI/VRI
20 42 94 20
File
Thomas Pedersen
21 68 38 80
File
Jan Laursen
Materiale ansvarlig 1
25 60 57 39
File
Vibeke Ahlmann
Seniorudvalgs medlem
24 84 69 93
File
Anni Thorsen
Turneringsleder
28 15 70 91
File
Kirstine Kjellerup
Fysioterapeut
25 17 19 89
File
Lars Møller
JHF kreds 5 Ungdomskonsulent
21 63 16 51
File
Anne Knudsen
Eksterne stævner
29 82 02 18
Praktisk trænerviden

Med de mange underpunkter der kommer frem under denne overskrift håber vi at have samlet mange af de spørgsmål trænere i HEI børne- & ungdomshåndbold kan have.

Turneringsleder

HEI håndbold har en person, der er noteret som ansvarlig for alt den kontakt der foregår med Jydsk Håndbold Forbund - kreds 5 vedr. turneringskampe og pokalturneringer. Det er blandt andet turneringslederen, der planlægger sæsonens kampplan ud fra de tider vi har i hallen i de forskellige weekends.

Hvis du har spørgsmål til turneringen så kontakt Turneringsleder Anni Thorsen


Eksterne Stævner

HEI betaler holdgebyr til følgende stævner:

HEI betaler 1 x holdgebyr for alle hold i HEI der ønsker at tilmelde sig et stævne i sæsonopstart. Det kan være Giffer Cup, Ribe stævne, Ikast stævne etc.

Herudover betaler HEI holdgebyr for at hvert hold i HEI kan deltage i to stævner pr. sæson. Tydpisk vil det være julestævne og afslutningsstævne.

Spillere betaler selv deltagergebyr ligesom der i samlet deltagerpris skal indregnes betaling af max 2 trænere pr. hold.

Hold der derudover ønsker at deltage i stævner betaler selv. Det gælder fx udendørs stævne i Bjerringbro og strandhåndbold.

Når turneringslederen modtager invitationer til stævner lægges disse i særskilt dueslag for stævner. I tilfælde hvor HEI hold har tradition for at deltage kopieres invitation og lægges i de enkelte holddueslag.

Vi har tradition for et fælles afslutningsstævne i april måned for vores børnehold. Denne tur har igannem mange år været til stævne i Sønderborg.

Øvrige stævner sker efter træneres og spillernes eget valg. I de sidste år har HEI hold blandt andet deltaget i:

  • Udendørs stævne i Bjerringbro (maj)
  • Strandhåndbold i Skæring (Juni)
  • Opstartsstævne i Grenå i September (endags)
  • ELITE-cupen i august (3 dage)
  • Stævne i Ribe i august (3 dage)
  • Julestævne i Langå (endags)
  • Julestævne i Skovbakken (endags)
  • Julestævne i Bjerringbro (3 dage)
  • Julestævne i Skjern (2 dage)
  • Afslutningsstævne i Sønderborg (3 dage i april)
  • Afslutningsstævne i Skive (3 dage i påsken

Find info og links til stævner KLIK HER

Kontakt eventuelt Anne Knudsen for info om eksterne stævner

Holdleder

Omkring et hold er der mange opgaver der kan løses af andre end den træner, der står for det sportslige. Eksempler på hvad en holdleder kan påtage sig kunne være:

  • Uddelegering/ansvar for trøjevask
  • Koordinering af kørsel til udekampe
  • Udfylde holdkort før kampe
  • Fylde vand i dunke til kamp
  • Lave kampkort
  • Ringe resultat ind til infosport
  • Koordinere hvem der sidder ved dommerbordet til hjemmekampe
  • Få optaget video af en af holdets kampe og arrangere at den ses en dag efter træning i klublokalet bag cafeteria

Det bør være op til den enkelte træner hvilke opgaver, der kan/skal lægges ud til holdlederen, men vigtigt er det, at træneren ikke føler, at man står alene med alt omkring holdet.

Materialer

Du kan her på siden (praktisk trænerviden) læse hvilke principper for uddeling af materiel, der er aftalt i ungdomsudvalget. Hvis du har kommentarer til disse principper meddeles de til ungdomsudvalget.

Hvis du mangler noget af det der burde være til din rådighed så skal du kontakte materialeansvarlig Jan Laursen på mail med en beskrivelse af hvad du mangler.

Kontakt Jan Laursen eller Bo Bjerre for hjælp til materialer

Download

Med denne funktion kan du nemt og hurtigt hente forskellige dokumenter i word og excel som vi vurderer at der ved forskellige lejligheder kan være nyttige for trænere i HEI håndbold.

Det kunne være:

  • Et bilag der kan bruges hvis du hos kassereren skal have refunderet penge
  • Eksempler på kørselsplaner
  • Eksempler på aktivitetsplaner
  • Træningsprogrammer
  • Et excel regneark der kan bruges til den registrering, der er nødvendig for den vigtige aktivitetsstøtte
  • Diagrammer hvis du laver statistik på skud o.lign.

Listen vil løbende blive udvidet med disse relevante muligheder for download.


Forldremdedagsorden_i_HEI_hndbold.doc

kampplan med div.doc

Hold_Analyse.xls

Maalsaetningssamtale_-_standardskema.doc

navne-tlf. liste skabelon.xls

Skuddiagram.doc

Trnerprofil-DHF.doc

Trnerprofil-DHF.pdf

Udgiftsbilag vedr. kørselsgodtgørelse2016.xls

Udgiftsbilag vedr. kørselsgodtgørelse2017.xls

Udgiftsbilag vedr. kørselsgodtgørelse2018.xls

Kampflytninger

Kampflytninger bør begrænses mest muligt. Dels koster det klubben en masse penge, men det går også ud over de spillere man er nødt til at aflyse træningen for, hvis kampen flyttes til et træningspas.

Turneringen bliver planlagt i 2 omgange. 1. gang er i midten af september og 2. gang er omkring jul. Her kan man meddele ønsker til turneringslederen, hvis der er datoer, som træneren på forhånd ved vil være umulige at spille på.
Altså – planlægning betaler sig!!!!

Kampflytninger skal være kredsen i hænde senest 10 dage før kamptidspunktet. Kamptidspunktet kan maksimalt være 14 dage efter det oprindelige fastsatte tidspunkt. Kampflytninger koster kr. 300 (for døm selv kampe), kr. 750 (for kampe med 1 dommer) kr. 1.500 (for kampe med 2 dommere)

Både aftaler om pokalkampe og kampflytninger skal aftales med modstanderen og herefter meddeles turneringslederen.

Dommer til kampe

Mange af vores kampe dømmes af ”døm-selv-dommere”. Niels Erik Larsen sørger for dommerpåsætning til alle hjemmekampene.

Der udsendes liste via mail med oplysninger om hvem der skal dømme de kampe, hvor vi selv har ansvar for at finde dommer.

Dommerbord

Det er det enkelte hold, der selv har ansvar for at finde de to personer, der skal sidde ved dommerbordet til egne kampe.

Selve dommerbordet står i boldrummet sammen med udskiftningsbænke.

Bestyrelsen har nøgle til denne kasse og har normalt ansvar for, at det er låst op til kampe i weekender. Hvis der skal spilles i hverdage og trænere selv stiller bordet op så bruges nøglen fra boldrummet.

Holdkort

Elektronisk holdkort SKAL være udfyldt inden kampstart
Dette er meget vigtigt, da vi ellers får bøde for, for sent udfyldt holdkort.
Husk også at anføre spillernummre på holdkortet

Resultat indtastes på App'en DHF Håndbold

Det er de enkelte holds eget ansvar at få indtastet kampens resultat.
Dette uanset om det er en kreds-cup-, pokal- eller turneringskamp.


Når du skal indtaste resultat har du brug for kampnr. og resultat. Herefter indtastes resultatet i DHF Håndbold App'en, under "Sportstasken" & "Indberet resultat"


(Det er overhovedet ikke vanskeligt).